Един от тазгодишните филми, номинирани за Оскар, беше поредната адаптация на известния роман на Луиза Мей ОлкътМалки жени. Лентата, както и предходните, обединява сюжета на едноименния роман на писателката с този от втората ѝ книга – „Добри съпруги“. Новата екранизация разбуни духовете покрай престижните награди, тъй като е дело на жена режисьор, която не успя да мине квотата на Академията и не беше отличена с номинация. Въпреки това журито даде цели 6 номинации на филма, а в края на вечерта екипът си отиде с една статуетка – тази за най-добри костюми. Не само киносредите, но и зрителите като цяло оцениха лентата. Класическата история завладя аудиторията и донесе четворни печалби на Сони Пикчърс. Този февруари успяхме и ние да се насладим на красивия разказ на Олкът, предаден с финес и остроумие от режисьора и сценарист Грета Гъруиг.

Сценаристът и режисьор на лентата – Грета Гъруиг

Един за всички, всички за един

Чрез игра с настоящето и ретроспекцията, Гъриуг повдига завесата към света на четири очарователни дами: благовъзпитаната Мег (Ема Уотсън), свободолюбивата Джоу (Сърша Ронън), срамежливата Бет (Елиза Сканлън) и артистичната Ейми (Флорънс Пю). Баща им се бие в Американската Гражданска война, а майка им – Марми (Лора Дърн) се опитва да поддържа както скромното им домакинство, така и да се грижи за по-нуждаещите се в общността. Техен съсед е заможният господин Лоурънс (Крис Купър), чийто внук – Лари (Тимъти Шаламе) проявява силен интерес към младите дами и скоро двете фамилии стават много близки. Смях, сълзи, саможертви, егоизъм, болка и любов са постоянни спътници в света на тези малки жени.

Дама зад камерата

Филмът на Гъруиг е шестата адаптация на класиката на Олкът и е вторият ѝ филм като режисьор след успешния дебют с „Lady Bird“. Новата екранизация предлага един по-задълбочен поглед към познатия сюжет. Един от най-въздействащите моменти е монологът на Ейми за брака и мястото на жената през XIX в., който липсва в романите на Олкът. Той е добавен от Гъриуг по идея на Мерил Стрийп, която участва във филма в ролята на леля Марч. Цялостната работа на Гъруиг е забележителна както по отношение на сценария, така и на режисурата. Забавяне на кадъра, странични ъгли на снимане на героите, усет към детайлите са само част от скритите бижута във филма. Една от най-красивите сцени, която е любима и на самия режисьор, е танца на Джо и Лари при първата им среща.

На Сърша Ронън изобщо не ѝ е било лесно да влезе в обувките на Джо особено след като там са били актриси като Уинона Райдър и Катрин Хепбърн. Въпреки това тя се справя блестящо. Усетила е пулса на героинята си и огъня, който бушува в нея. Самата актриса е настоявала да изиграе този образ и резултатът определено доказва, че тя е правилният избор. Останалият актьорски състав е не само звезден, но и изключително добър. На фона на всички една идея по-неубедително е изпълнението на Тимъти Шаламе. Друг лек недостатък е това, че Флорънс Пю играе Ейми през цялото време, включителнокогато тя е на 13 г., което визуално е не особено достоверно.

Малки жени на Гъруиг е за всеки почитател на Олкът и на предходните адаптации, както и за всеки, който никога не се е докосвал до тази пленителна история. Някои истории надскачат своята епоха и са актуални както в миналото, така и сега.

А тук Деси разисква хитов сериал по Стивън Кинг.