Компанията за маркетингови проучвания The NPD Group публикува отчета си за изминалото десетилетие в гейминга. Специалистите посочиха десетте най-продавани заглавия в САЩ, като вечният шутър – Call of Duty, присъства повече от солидно в челото. Статистиката е стряскаща – 7 от 10-те челни позиции се заемат от колаборационния продукт на Activision и Blizzard!

В проучването се включват всички платформи – Steam, PlayStation, Xbox, Nintendo и др.

Ето и кои са най-продаваните игри през 10-те години на XXI век:

  1. Grand Theft Auto 5
  2. Call of Duty: Black Ops
  3. Call of Duty: Black Ops 2
  4. Call of Duty: Modern Warfare 3
  5. Call of Duty: Black Ops 3
  6. Call of Duty: Ghosts
  7. Red Dead Redemption 2
  8. Call of Duty: WWII
  9. Call of Duty: Black Ops 4
  10. Minecraft

Е, не е изненада, че в Щатите най-популярни са игрите с оръжия.

Анализаторите твърдят, че статистиката до голяма степен отговаря и за останалите континенти, с изключение на Азия. Поредицата Call of Duty е любима на цяло поколение, но малцина очакваха толкова категорична „победа“ в света на продажбите. Огромният интерес към базираната на военни действия игра е и една от причините от Activision да пускат ново продължение всяка година.

В десетката виждаме още тоталния хит – GTA 5, втората част на екшън приключението Red Dead Redemption, и масовата мания – Minecraft.

Какво следва?

Това е поредно признание за Call of Duty. Играта се превърна в социален феномен и е институция в гейминга през последните години. Огромният интерес носи милиони долари на създателите, а останалите шутъри дишат прахта на Activision и творението им. Очакванията са от компанията да не спрат да натискат педала на газта и да навлязат ударно в 2020 година. Предстои да разберем дали ще задържат своите позиции.

И в тази статия отделяме специално внимание на мобилните устройства.

Минали са само четири месеца, откакто Call of Duty: Mobile видя бял свят, а е вече свалена над 180 милиона пъти. Интересът към блогбъстъра не спира да расте. Чрез портативните устройства играта достига по-широка аудитория. Възможността да участваш в ранкинг състезания срещу съперници, докато пътуваш в метрото или си в междучасие, е твърде съблазнителна. Тепърва смартфоните ще започнат да играят все по-голяма роля и да задават новите тенденции в света на гейминга.