Младото канадско геймстудио Cradle Games определя своето отроче Hellpoint като „мрачно сай-фай приключение“, естествено – със силно развити ролеви елементи. А знаете ли кое друго е силно развито в това бъдещо заглавие? Точно така – dark souls жанрът, във всичките му брутални, безскрупулни и нервотрошащи аспекти. Само че в космоса – Дарк Соулс в космоса! Звучи интригуващо и достатъчно плашещо-зарибяващо за ветераните на този тип мазохистични гейминг удоволствия, каквито са всички souls-like игри.

Визия

Визуалните естетики на Hellpoint флиртуват с тъмния спектър на цветовете и светлината. Все пак се намираме на изоставена космическа станция, а около нас се спотайват демони от други измерения – атмосферата трябва да бъде подходяща. Околната среда на станцията е достатъчно високотехнологична на вид, с този декаденски привкус, който можем да видим в DOOM 3 например.

Чудовищата пък приличат на излезли от някой сайбърпънк постапокалиптичен свят – тук отново наум идват аналогии с новите DOOM серии и прилежащите им техно-метъл демони. Ако трябва да обобщя визията с няколко думи, то те биха били – тъмнина, гадости и гнусотии, вие си изберете в какъв ред. Всичко това, естествено, е представено в един красив графичен вид, подобаващ на съвременните гейминг заглавия.

Ела ми, о междупространсвени роботе!

Геймплей механики

За добро или зло, разнообразните геймплей механики на Hellpoint много осезаемо се доближават до тези на Souls сериите. Например множеството dodge-ове, roll-ове и въобще всякакъв род движения за избягване атаките на противниците тук са същите. Имаме и опционален lock-on на неприятелите, както и задължителния ресурс stamina, който е жизненонеобходим за извършването на всякакви атакуващи и отбраняващи движения на героя ви.

Продължаваме с арсенала – от геймплей видеата виждаме основно мечове, щитове, брони – изобщо представете си един космически рицар, отказал се от високотехнологичните възможности на огнестрелните оръжия. „Магиите“ в играта също ще ви напомнят много на тези в Dark Souls 3 например. И така нататък – може би тези механики неслучайно са избрани, тъй като са вече добре познати на геймърите. Това идва за сметка на оригинални и новаторски хрумвания, които биха могли да поосвежат цялостното преживяване.

Всъщност такива не липсват, защото една интересна механика представлява преминаването в друго измерение, когато героят ви бъде убит. Тоест всеки път, когато отново се впуснете из нивата на станцията, цялостно нещата ще бъдат променени – тук нещо ще липсва, там пък няма да го има, нови тайни за откриване и разбира се – нови гадове за посичане.

История

Както във всяка уважаваща себе си соулс игра, историята няма да бъде разкрита в началото, а ще бъде малко по малко разплитаща се с напредване на героя. Тук имаме само нещо като начално встъпване в космическия хаос – след специфично квантово събитие, наречено „The Merge“, станцията Irid Novo, заедно с всички на борда, преминава в друго измерение. В резултат обитателите на тази станция се превръщат в адови изчадия, а новото измерение ги запознава (и вас, като главно действащо лице) с автохтонното си население – всякакви на вид, форма и гадост ядосани същества. И това ако не е класическа постановка за потенциално забавно игрово преживяване, не знам какво е?

Hellpoint view
Мда, като видим нещо такова през прозореца на кабината в космическата ни станция, значи ще имаме интересен следобед.

Ще се видим в космоса

Hellpoint е изцяло финансирана от публиката чрез kickstarter – 63,553 канадски долара от повече от 1300 фенове на соулс игрите. Официалната дата на излизане е определена – 16 април 2020г., като платформите ще са стандартните – Steam, PlayStation 4 и Xbox One. С такива могъщи предложения като Doom Eternal, Cyberpunk, Dying Light 2 и други през настоящата година, Hellpoint определено ще има достойна конкуренция. Самите From Software готвят своя пореден титан и очакваната като турбо-соулс игра на стероиди – Elden Ring. Често пъти в такава висококонкурентна среда някои привидно дребнички и недооценени игри намират своето малко кътче безсмъртие под формата на култ-статус. Предстои да видим дали Hellpoint ще постигне това, освен, че ще ни захвърли безскрупулно в студените, ужасяващи дебри на космоса. Там, където никой не чува писъци…