На 24 януари Riot games най-сетне даде достъп на всеки желаещ да тества най-новата игра с карти – Legends of Runeterra или накратко Рунетера. Записалите се за „отворената бета“ получиха мейл с кратко съобщение „You’re In“, който съдържа линк за теглене. Самото заглавие навярно ви е познато – това е един от проектите от вселената Рунетера, за които съобщихме в началото на декември. Представяме ви първите впечатления на mat.bg от дългоочакваната игра.

По-скоро Hearthstone или Yu-Gi-Oh?

Мнозина си зададоха този въпрос, когато Riot представи проекта си за първи път. След няколко дни тестване спокойно можем да заключим, че Legends of Runeterra е нещо… между двете. По-сложна е от популярния у нас продукт на Blizzard, но не чак толкова – колкото е традиционната игра с физически карти. И тук виждаме лимит от по 5 „чудовища“ за всеки играч, тестетата наброяват 40 карти, а много важен елемент, който напълно липсва в Hearthstone, е възможността да правиш каквото и да е в хода на противника.

В този аспект Рунетера блести.

На практиката няма противников и мой ход, Riot иновативно са решили темпото на играта никога да не спира. След всяко действие на единия играч… следва противодействие от другия, подобно на физичните закони. В Yu-Gi-Oh има „мейн фаза“, „батъл фаза“ и „втора мейн фаза“, а така и тук виждаме една логична последователност. С голямата разлика, че героите могат да бъдат призовавани и в хода, в който противникът атакува! Друга сериозна иновация е, че всеки избира дали и с какво да защити своите точки живот/база.

Механиките на играта са много интересни. Който обвини създателите в кражба от Blizzard – да си връща думите назад.

Не можем да говорим за пладиатство, защото още след първия дуел наяве излизат много въпросителни: Какви са тези герои и защо, когато умрат, на тяхно място идва златната им версия? Защо някой би оставил точките си живот в опасност, за да запази карта или Как опонентът ми призовава в моя ход? Въпросите са много – играта изобщо не е толкова проста, колкото изглежда.

В романтичните години на Yu-Gi-Oh съм виждал брутални „чейнове“ с по 7-8 карти. Е, това е възможно и в Legends of Runeterra. Може да няма капани, но пък магиите са бавни и бързи, което прави играта по-сложна и прецизна. Противниците си редуват приоритета и могат да отговарят на всяки съперников плей. Декбилдингът е друга неизмеримо важна част от най-новата видео игра с карти. Тестетата трябва да са изпипани до съвършенство, за да бъдат ефективни в битка. Тепърва в бета версията на играта ще се появяват мета и анти-мета декове.

Рунетера е (безплатен) светъл лъч за всеки геймър.

Играта е достъпна, лесна и увлекателна. Не се изисква каквато и да е инвестиция, за да бъдете конкурентни. Това е огромен плюс в сравнение с физическите карти Yu-Gi-Oh, при които едно 250-300 евро за прилична колода не мърдат. В първите си дни на бял свят най-новият проект на Riot привлича сериозен интерес. Предстои да разберем дали ще го задържи, а защо да не го и увеличи с официалния старт на играта.

Любителите на картите имат нов сборен пункт. Света на Рунетера.